Fuller House – Seizoen 1

RegieMark Cendrowski, Katy Garretson, Rich Correll, Joel Zwick, Rob Schiller en Jeff Franklin
Releasedatum13-12-2016
Speelduur325 minuten
Distributeur Warner Bros. Home Entertainment Benelux
CastCandace Cameron Bure, Jodie Sweetin, Andrea Barber en Michael Campion

D.J. Tanner zoekt na een tragisch ongeluk, waarbij haar man overleed, steun bij haar vader Danny. Danny woont nog steeds onder een dak met oom Jessie, Becky en huisvriend Joey die D.J. en haar drie zoons natuurlijk met open armen ontvangen. Als ze uiteindelijk denkt dat het tijd is om verder te gaan met haar leven, komen de familieleden er achter dat ze daar eigenlijk nog steeds niet klaar voor is. Eenmaal op haarzelf besluiten haar zus Stephanie en haar beste vriendin Kimmy dan ook bij haar in te trekken, om zo een oogje in het zeil te kunnen houden.

Oude series nieuw leven inblazen, het lijkt de laatste jaren een hippe trend te zijn geworden. Toch kwam het als een verrassing dat een serie als Full House, die van 1987 tot 1995 met veel succes liep, ook een vervolg kreeg. De serie over de alleenstaande vader Danny, die samenwoonde met zijn dochters, oom Jessie, Becky en huisvriend Joey zorgde destijds voor veel hilarische momenten. De makers gooien het hier over exact dezelfde boeg, wat direct de vraag oproept of dit concept de tand des tijds wel heeft doorstaan en of er eigenlijk nog wel mensen op dit late vervolg zitten te wachten. Het lijkt er vooralsnog wel op, want de Netflix-serie wordt goed bekeken en is onderhand alweer aanbeland in het derde seizoen. Door dit succes krijgen we nu de release van het eerste seizoen op dvd, zodat ook mensen die geen Netflix account hebben toch kunnen gaan genieten van deze komedieserie.

Door de critici werd de serie overigens niet goed ontvangen, iets dat overigens wel te verwachten was. Zo is de intro opnieuw ingezongen door Carly Rae Jepsen, in een poging de serie een modernere vibe mee te geven. Ook is de humor hetzelfde gebleven. Het bevestigd dat de serie eigenlijk niet meer kan deze tijd en vooral erg oubollig is. Maar goed, er wordt wel flink naar gekeken. Ook keert niet iedereen terug. Zo ontbreken de Olson zusjes, die in Full House samen de rol van Michelle vertolkte. Hun keuze is gezien hun situatie begrijpelijk, maar voor de fans toch ook jammer. Buiten alle verder vertrouwde karakters van de oude serie worden er ook veel nieuwe karakters geïntroduceerd. Zo is daar dierenarts Matt Harmon, die niet alleen op zakelijk vlak een klik blijkt te hebben met D.J., maar ook privé erg goed door een deur kan met haar. Natuurlijk is het weinig verrassend waar dat naartoe leidt en dat is eigenlijk een beetje het probleem van de hele serie. Alles is voorspelbaar en nergens komt de serie fris over of verrassend uit de hoek.

Gelukkig worden we niet overspoeld door de ouderwetse 24 afleveringen per seizoen, maar ronden de makers het dit keer af op een nette dertien afleveringen. Met een speelduur van krap een half uur per stuk zorgt dit ervoor dat de vaart er lekker in blijft en voor de liefhebber zeker het bekijken waard is. Net zoals in de oude serie hoef je hierbij overigens geen hoogwaardig acteerniveau te verwachten. Zo komt het karakter van de knotsgekke Kimmy nog steeds suf en houterig over, het heeft zijn charme maar toch verwacht je dat dit in dit late vervolg een kleine opwaardering zou hebben gekregen. Toch is en blijft Fuller House een lekkere feelgood-serie, een laat maar lekker vervolg op de favoriete sitcom van velen, die gewoon lekker op de oude voet doorgaat. De fans van weleer zullen tevreden zijn. Je krijgt dan ook precies wat je verwacht, niets meer en zeker niets minder.

Extra’s: Naast de dertien afleveringen, die overigens netjes over twee dvd’s verdeeld staan, is er helaas geen bonusmateriaal te vinden op deze release. Dat waar een blik op het verleden in dit geval zeker een aanbeveling was geweest.

Fuller House – Seizoen 1 mag dan misschien wel teren op het succes van de serie van weleer, maar is ondanks dat toch een geslaagd vervolg te noemen. Verwacht alleen geen grote vernieuwingen of iets origineels, maar wel een serie die het hart wederom op de juiste plek heeft. Naast de oude vertrouwde karakters worden er natuurlijk ook de nodige nieuwe personages geïntroduceerd, wat nog zorgt voor een kleine frisse wind. Voor de rest is het allemaal van het zelfde laken een pak, iets dat voor de fans juist voor een feest van herkenning zal zorgen. Voor wie niet kan wachten is het tweede en derde seizoen al op Netfix te bewonderen, wie geen Netflix kan in elk geval alvast genieten van de eerste 13 afleveringen. Met een speelduur van amper een half uur zal dit ongetwijfeld voor een paar zeer vermakelijke bingewatch uurtjes zorgen met deze koude donkere dagen.

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment Benelux voor het recensie-exemplaar.

15 december, 2017

[bol_product_links block_id="bol_5a2673bb3783b_selected-products" products="9200000079695915" name="Fuller House" sub_id="" link_color="003399" subtitle_color="000000" pricetype_color="000000" price_color="CC3300" deliverytime_color="009900" background_color="FFFFFF" border_color="D2D2D2" width="250" cols="1" show_bol_logo="0" show_price="1" show_rating="1" show_deliverytime="1" link_target="1" image_size="1" admin_preview="1"]